25.4.13

Ekstramateriale

Å høre Sonic Youth og Nirvana (dette skjedde omtrent samtidig for min del, må jeg innrømme, i forbindelse med fenomenet som filmen omtaler: undergrunnens inntreden i mainstreamen) for første gang var en åpenbaring, men å se dem interagere på turnébussen, backstage og daffe rundt mellom spillejobber var enda mer fascinerende for en ung musikerspire back in the day. Filmen var 1991: The Year Punk Broke. Min VHS-kopi er forlengt utslitt, men heldigvis kom den endelig ut på DVD for et par år siden. Nå har det dukket opp en generøs mengde bortklipte scener på YouTube som i alle fall jeg koser meg fælt med. Thurston Moore opptrer på scenen, men også utenfor, som naturlig midtpunkt, der han driver rundt med mikrofon i hånd, på konstant jakt etter cheap thrills.



Filmen i samlinga

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar